Closing an account
Het spijt ons te horen dat u uw account bij ons wilt sluiten; volg hiervoor de volgende stappen:
- Stop, blokkeer en verwijder alle kaarten in de App.
- Sluit uw spaarrekeningen en de termijndeposito's als u die heeft.
- Sluit uw rekening-courantkrediet als u dit heeft.
- Betaal uw creditcard of lening terug als u die heeft.
- Zorg ervoor dat al uw lidmaatschapsgeld is betaald, ook de laatste termijn.
- Neem contact met ons op via de chat in de app om ons te laten weten dat u uw rekening wilt sluiten en geef ons uw externe IBAN-nummer en de naam van de ontvanger, zodat we het sluitingsproces kunnen starten.
Als u niet kunt inloggen, neem dan contact met ons op via e-mail op info@aion.be. We hebben de volgende informatie van u nodig:
- Kleurenkopie van beide zijden van uw identiteitsbewijs of paspoort.
- Kopie van een nutsrekening in uw naam (telefoon, energie, gas, huur, tv, internet, enz.), waarop uw woonadres vermeld staat.
- Lijst van alle IBAN-rekeningen die moeten worden afgesloten.
- Als er tegoeden op de af te sluiten rekeningen staan, geef dan een extern rekeningnummer op waar u de begunstigde van bent en waar we het geld naartoe kunnen overmaken.
- Na ontvangst van bovengenoemde documenten wordt u uitgenodigd voor een videogesprek waarin we uw gegevens kunnen verifiëren en het sluiten van de rekening kunnen bevestigen.
Het sluiten van een rekening kan tot 44 dagen duren. Zodra u heeft aangegeven dat u uw account wilt sluiten, heeft u nog steeds volledige toegang tot de account gedurende de opzegtermijn van 30 dagen. Zodra deze periode voorbij is, wordt de rekening 14 dagen geblokkeerd - dit is de afstemmingsperiode om er zeker van te zijn dat alle transacties zijn afgehandeld - voordat de rekening definitief wordt gesloten.
Let op: Zodra de bankrekening is gesloten, kunnen we geen nieuwe rekening meer aanmaken voor een voormalige klant.